A Debreceni Egyetem az EFOP-3.4.3-16-2016-00021 jelű, „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében” című projektje számos az oktatás minőségét és hatékonyságát célzó tevékenységet foglal magába. A projekt keretében elkészülő tananyagok versenyképes tudást biztosítanak az intézménybe jelentkező és a képzésben részt vevő hallgatók számára. Az új tananyagok kidolgozásának köszönhetően könnyebben elérhetők lettek az oktatási anyagok és segédanyagok a hallgatók számára, és hozzájárultak az egyetemi oktatás mellett a felnőttképzés más formáinak kiszolgálásához, ezzel támogatva az Európai Unió országspecifikus ajánlásainak megvalósulását a felsőoktatás terén.
A tananyagfejlesztés mellett a konzorciumi partnerként részt vevő Kisvárdai Közösségi Felsőoktatási Képző Központban tervezett képzési programok kiterjesztése növelte a felsőoktatási szolgáltatások területi lefedettségét, így az ott indított idegenforgalmi és gazdasági képzések olyan területeket is elértek, melyek nem tartoznak a Debreceni Egyetem beiskolázási térsége alá. A másik nagyon fontos kari kezdeményezés volt a hallgatók gyakorlati képzésének kihelyezése a hátrányos vagy komplex programmal segítendő járásokba, ami szorosabb együttműködést eredményezett ezeknek a térségek felzárkóztatásában.
A projekt során megvalósuló tevékenységek célja a felsőoktatásban résztvevők lemorzsolódásának csökkentése mellett számos olyan tevékenységet foglalt magába, amely hozzájárul a korszerű jelenléti és távoktatás kialakításához. A Debreceni Egyetem hallgatói a projektnek köszönhetően nem csak az oktatásban, de a társadalmi szerepvállalásban és a rekreációs tevékenységek terén is számos új tapasztalatot szerezhettek. A célok között megvalósult a gyakorló szakemberek nagyobb mértékű bevonása az oktatásba, valamint a felnőttképzési, továbbképzési anyagok aktualizálása a munkaerőpiaci elvárások beépítésével. Új képzési programok és nemzetközi együttműködések kialakítása valósult meg az idegennyelvű képzés bővítése érdekében amihez az intézmény nemzetközi hallgatóinak biztosított szolgáltatásainak fejlesztésére is nyílt lehetőség.
Az új képzési programok és módszertani elemek bevezetésével a Debreceni Egyetem ellenállóképessége jelentős mértékben javult a COVID-19 vírusjárvány okozta problémákkal szemben, ugyanakkor az E-learning kapcsán megvalósult fejlesztések és képzők képzése programok tovább bővítették az egyetem oktatási kínálatát.