GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00136

logo

 

Kedvezményezett neve:

INTER TAN-KER Zrt., konzorciumvezető

Debreceni Egyetem, konzorciumi tag

A projekt címe:

IPOT kutatás-fejlesztése az adatvezérelt, predikciós alapú fenntartható közösségi közlekedésért

A projekt tervezett befejezési dátuma: 2025.03.25.

Projekt azonosító száma: GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00136

A szerződött támogatás összege: 469.202.855 Ft

A Debreceni Egyetem szerződött támogatási összege: 164.203.578 Ft

Ebből az európai uniós támogatás összege :144.499.148 Ft

A támogatás mértéke (%-ban): 62,07 %

A GINOP_PLUSZ-2.1.1-21-2022-00136 sz. projekt az Európai Unió társfinanszírozásával valósult meg. 

A projekt tartalmának bemutatása:

A projekt célja egy olyan egységesített célhardver és szolgáltatás kifejlesztése, mely képes a közösségi közlekedési szolgáltatások elvégzésére gyártott autóbuszokban mért telemetriai adatokat összegyűjteni, mély neurális hálót futtatni és valós idejű helybeni nagyteljesítményű adatfeldolgozást biztosítani. Ezáltal létrejön egy olyan többletszolgáltatás, ami a járművek üzemeltetőinek szolgálnak az üzemeltetés optimalizáláshoz szükséges inputokkal, valamint a jármű gyártója a gyártási paraméterek optimalizálásához kap olyan adat alapú támogatást, melyre korábban nem volt példa.

A projekt során kifejlesztendő ITK Production Operation, Training & Support System (továbbiakban IPOT) így egy gépjárműbe szerelt telemetriai adatgyűjtő és elemző egység lesz.

A kifejlesztett célhardver a buszgyártás folyamán, illetve a futó buszokban az alvázba kerül beépítésre, így nem csak a már kész busz telemetriai adatai, hanem a gyártási sajátosságok is meg tudnak jelenni.

A járműflották üzemeltetésére nézve a jelenlegi legkorszerűbb rendszereknek a különféle CAN-BUS és ODB interfész   segítségével elérhető járműszenzorok adatait tekintik, melyeket egy általános célú hardverelem és mobilinternetes kapcsolat segítségével központi adatbázisokban gyűjtenek. Ezek megfelelő mélységű kielemzésére jellemzően már nem kerül sor, számítási kapacitás és megfelelő elemzői szakembergárda hiányában. A megközelítésünk egy korszerű, jobban illeszkedő célhardver kialakítását vizsgálja, mely segítségével komplexebb neurális architektúrák futtatását tesszük lehetővé a járműhöz integrált unitok révén. Olyan modulárisan is bővíthető mély neurális hálót is futtatni képes adatgyűjtő unit környezetet tervezünk, mely segítségével valós idejű helybeni nagyteljesítményű, új adatkörökre kiterjedő adatfeldolgozást tudunk biztosítani, melynek jelentősége nemzetközi szintű.

Legutóbbi frissítés: 2024. 09. 17. 10:20